پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
خشک کردن لپ تاپ بعد از ریختن مایعات روی کیبرد
نوشته شده در چهار شنبه 22 بهمن 1393
بازدید : 227
نویسنده : BENYAMIN


لپ‌تاپ را سریعا خاموش کنید.

باتری را از جای درآورده و آداپتور A/C را نیز از لپ‌تاپ‌تان جدا کنید. انجام سریع و به موقع این عمل، لپ‌تاپ را از خطر ایجاد اتصال کوتاه در اثر تماس مایع با مدارهای لپ‌تاپ، نجات خواهد داد.جدا کردن کابل ها و پورت ها
هرگونه کابل USB و دستگاه‌های اکسترنال که به لپ‌تاپ‌تان متصل هستند، را از پورت مربوطه بیرون بکشید.لافاصله لپ‌تاپ را کج کرده تا مایع نتواند به داخل لپ‌تاپ نفوذ کند.پاک کردن رطوبت ها
هرگونه رطوبتی که برروی لپ‌تاپ مشاهده می‌شود را، با یک دستمال کاغذی یا هر ماده جاذب و بدون پرز دیگری خشک کنید.صفحه کلید را بررسی کنید.
بعضی از صفحه کلیدهای به کارگرفته شده در لپ‌تاپ‌ها طوری طراحی شده‌اند که از قسمت‌های داخلی لپ‌تاپ در برابر مایع محافظت می‌کند. اگر برروی صفحه کلید اثراتی از مایع مشاهده می‌شود، کی‌بورد را از محفظه‌اش جدا کرده و آن را کج کنید تا مایع از آن، خارج شود.هر چیز چسبنده‌ای که برروی لپ‌تاپ‌تان ریخته را، تمیز کنید.

این مایع ممکن است برروی نمایش‌گر، کلیدهای کی‌بورد و هردکمه دیگری از لپ‌تاپ‌تان ریخته باشد. برای تمیز کردن چنین مایعی، از یک پارچه نرم، مرطوب و بدون پرز استفاده نمایید.از خود در برابر ترشحات الکترواستاتیک، محافظت کنید.
الکتریسیته ساکن می‌تواند به ولتاژ بسیار بالایی تبدیل شود. الکتریسته ساکن موجود در دست و بدن، می‌تواند به لپ‌تاپ آسیب جدی وارد کرده و سبب نابودی اجزای سخت افزاری آن، شود.تجهیزات سخت افزاری لپ‌تاپ را خارج کنید.

اگر شما نمی‌توانید تمام اجزای سخت افزاری لپ‌تاپ را از آن جدا سازید، باید لپ‌تاپ را باز کرده و سپس قسمت‌های حیاتی لپ‌تاپ‌تان را خارج کنید. برخی از موادی که سهوا برروی لپ‌تاپ ریخته‌اند ، می‌تواند به اجزای سخت افزاری آسیب جدی وارد نمایند. اگر شما با باز و بسته کردن لپ‌تاپ آشنایی ندارید، این عمل را به دست یک فرد متخصص وبا تجربه بسپارید.

∞ هارد دیسک را بیرون کشیده تا اطلاعات موجود برروی آن، سالم باقی بماند.
∞ تا آن‌جا که می‌توانید، سخت افزار‌ها و قطعات آسیب پذیر لپ‌تاپ را خارج کنید.
∞ همچنین باتری CMOS، را از لپ‌تاپ خارج کنید. این باتری، شبیه باتری ساعت می‌باشد. به یاد داشته باشید انجام این کار، تمام اطلاعات ذخیره شده برروی بایوس را پاک، خواهد کرد.لکه‌ها را با یک مسواک، تمیز کنید.
برای پاک کردن لکه‌های ایجاد شده در اثر نفوذ نوشابه و آب، از مسواک و یا پارچه استفاده نمایید. می‌توانید باقی مانده لکه‌هارا با هوای فشرده و یا جاروبرقی، پاک کرده و حال نکات بعدی را، انجام دهید.برای پاک کردن لکه‌ها، استفاده از آب بسیار مفید خواهد بود.
اگر برروی لپ‌تاپ‌تان مایعی ریخته، شستشوی لکه‌های به جای مانده با آب، آن را تمیز خواهد کرد. راه‌های مختلفی برای شست و شوی لکه‌های ایجاد شده وجود دارد که بسته نوع مایع ایجاد کننده لکه و نحوه نفوذ آن به داخل لپ‌‌تاپ، متفاوت است. ابتدا تعیین کنید، چه مایعی برروی لپ‌تاپ‌تان ریخته و سپس از بین مواد شوینده شیمیایی و آب یکی را برگزینید. برای پاک کردن مواد روغنی، ابتدا سخت افزارها را به الکل آغشته کرده و سپس با آب، شست و شو دهید.حال، اجازه دهید قطعات سخت افزاری و همچنین خود لپ‌تاپ، خشک شود.
هنگام جای‌گذاری مجدد قطعات در لپ‌تاپ، مطمئن شوید تمام قطعات خشک هستند. برای خشک کردن طبیعی لپ‌تاپ آن را به صورت ایستاده در مکانی گذاشته و ۲۴ الی ۴۸ ساعت برای خشک شدن کامل لپ‌تاپ‌تان، منتظر بمانید. برای کاهش این زمان، می‌توانید لپ‌تاپ و قطعات سخت افزاری را در یک مکان گرم و در نزدیکی یک منبع تولید کننده گرما، قرار دهید. باتری لپ‌تاپ را نیز در یک ظرف برنج خشک، بخوابانید.برای تمیز کردن کامل لپ‌تاپ، از یک حلال استفاده کنید.
این عمل توسط برخی توصیه می‌شود و برخی افراد انجام این عمل را، عامل آسیب زدن به سخت افزار لپ‌تاپ می‌دانند. بهتر است یک گوش پاک‌کن را به ایزوپیل الکل آغشته کرده و برروی آثار به جای مانده از مایع ریخته شده برروی لپ‌تاپ‌تان، بکشید. در ضمن برای تمیز کردن قطعات سخت افزاری، از دست‌کش استفاده کرده و مطمئن شوید، اتاقی که در آن هستید از تهویه خوبی برخورددار است. دست زدن به هرگونه پاک‌کننده‌های حاوی الکل، سرطان زاست پس در استفاده از آن، دقت کنید.

استفاده از بنزین یا استون برای تمیز کردن قطعات لپ‌تاپ، اشتباه بوده و می‌تواند به آن‌ها آسیب وارد نماید.قطعات سخت افزاری را سرهم کرده و در جای مخصوص‌شان، بگذارید.

لپ‌تاپ را روشن کرده و از صحت عملکرد آن، مطلع شوید.نکات مهم
لطفا نکات زیر را در حین خشک کردن و تمیز کردن لپ‌تاپ، رعایت فرمایید:
∞ مطمئن شوید هیچ گونه الکتریسیته ساکن در لپ‌تاپ وجود ندارد و سپس آن را با آب، تمیز کنید.


∞ استفاده از حلال‌های آلی، خطرناک بوده و تنها از آن‌ها زمانی استفاده کنید، که از تجهیزات شخصی خوبی نظیر دست‌کش و ماسک حلال آلی برخورددار باشید.


∞ در صورتی که آداپتور لپ‌تاپ‌تان به شدت خیس شد، آن را با مدلی دیگر تعویض نمایید.

 

∞ آب شهری یا آب شیر برای پاک کردن لپ‌تاپ بسیار خطرناک خواهد بود. این نوع آب، حاوی موادی مانند کلر بوده که می‌تواند به برد و سخت افزار‌های لپ‌تاپ آسیب برساند.

موفق باشید.




سرعت بخشیدن رایانه قدیمی
نوشته شده در جمعه 26 دی 1393
بازدید : 236
نویسنده : BENYAMIN

ارتقای حافظه
افزایش مقدار رم که یکی از ساده ترین راه‌های ارتقای سیستم‌های قدیمی است، می‌تواند در بهبود سرعت آن مؤثر باشد. پیش از شروع به کار باید توجه داشته باشید همه رم‌ها یکسان نیستند. رم مورد استفاده در دسکتاپ با رم لپ‌تاپ‌ها فرق دارد. ابتدا باید تعیین کنید حافظه دستگاه شما از چه نوع و دارای چه سرعتی است. در حال حاضر حافظه رایانه‌ها شامل انواع DDR1، DDR2 و DDR3 است که بیشتر مادربوردها فقط یک نوع از آنها را پشتیبانی می‌کند.

در مرحله بعد باید مقدار باس و سرعت آنها را تعیین کنید. پس از فهمیدن پارامترهای مورد نیاز حافظه سیستم خود، باید به این موضوع پی ببرید که مادربورد سیستم شما تا چه مقدار حافظه را مورد پشتیبانی قرار می‌دهد. بعد از انجام این کارها می‌توانید با توجه به نیاز سیستم و بودجه خود به خرید مقدار حافظه‌ای که لازم دارید، از بین ماژول‌های رم موجود در بازار، یکی را انتخاب کنید.نصب رم
برای نصب رم روی مادربورد دسکتاپ، ابتدا رایانه را خاموش کرده و از برق بکشید. سپس تمام کابل‌ها و لوازم جانبی متصل به آن را قطع کنید. بعد از آن در کناری کیس رایانه را باز کرده و یکی از قسمت‌های فلزی داخل کیس را لمس کنید تا الکتریسیته ساکن بدن شما تخلیه شود. الکتریسیته ساکن می‌تواند قطعات داخلی رایانه شما را معیوب سازد. مادربورد سیستم را که برد الکترونیکی بزرگی است و همه قطعات رایانه به آن متصل می‌شود، پیدا کنید و محل شکاف‌های اتصال یا اسلات ماژول‌های رم را بیابید

همه مادربوردها دست‌کم تعداد دو یا چهار عدد از این شکاف‌های اتصال حافظه که حدود ده سانتی‌متر طول داشته و ممکن است در رنگ‌های مختلف باشد، روی خود دارند. برای متصل کردن ماژول رم جدید، ضامن‌های کوچک پلاستیکی دو طرف این پایه‌های اتصال حافظه را به پایین بکشید. لبه قسمت فلزی طلایی رنگ ماژول حافظه را که از آنجا رم به شکاف مادربورد متصل می‌شود، با پایه اتصال مماس کنید و روی شکاف پایه قرار داده، نوک انگشتان اشاره و شست دست خود را روی دو طرف ماژول حافظه بگذارید و به پایین فشار دهید. رم با صدای کلیک مانندی جا می‌افتد.

حالا برای اطمینان از جا افتادن ماژول رم در شکاف اتصال، ضامن‌های پلاستیکی دو طرف پایه شکاف رم را بالا بکشید تا در فرو رفتگی نیم دایره دو طرف برد رم جا بیفتد. هنگام ارتقای سیستم، ممکن است چند ماژول رم با مشخصات مشابه اما با ظرفیت‌های متفاوت داشته باشید. برای مثال ممکن است یک ماژول رم 512 مگابایتی در یکی از شکاف‌های حافظه از پیش متصل داشته باشید و بخواهید دو عدد ماژول رم دیگر یک گیگابایتی را در دو شکاف اتصال حافظه دیگر نصب کنید. برای این کار باید از نظر انتخاب شکاف‌های اتصال، ترتیبی را رعایت کنید که ما در اینجا راه آن را برای شما توضیح می‌دهیم

اگر رایانه شما قدیمی و با حافظه‌های DDR است، شما باید ماژول‌های رم را به ترتیب بزرگی اندازه حافظه نصب کنید. در این نوع رایانه‌ها ماژول رم با بیشترین ظرفیت را در شکاف اتصال شماره 0 (در رایانه پایه‌های شکاف اتصال رم از شماره 0 شروع می‌شوند)، در مرحله بعد دومین ماژول رم از نظر ظرفیت در شکاف شماره 1 و ماژول 512 مگابایتی را در شکاف شماره 2 نصب کنید. برای انواع رم جدیدتر DDR، DDR2 و DDR3 ترتیب تقدم شکاف‌های اتصال حافظه با روش کدگذاری رنگ‌هایشان شناخته می‌شود. در مثال بالا دو ماژول یک گیگابایتی در شکاف‌هایی با رنگ مشابه نصب می‌شوند (برای مثال A1 و B1) و ماژول 512 مگابایتی در شکافی با رنگی متفاوت (مثلا A2) نصب می‌شود

نکته: این ایده خوبی نیست که رم‌هایی با ظرفیت‌های متفاوت در شکاف‌های اتصال با رنگ‌های مشابه نصب کنید، زیرا این کار می‌تواند ثبات کار رایانه شما را بر هم بزند. حالا مرحله اتصال رم به پایان رسیده است و شما باید برای اطمینان صحت کارکرد، آن را چک کنید

آزمایش حافظه رم جدید
رایانه شما باید به‌صورت خودکار رم جدید را شناخته و از آن استفاده کند. برای حصول اطمینان از این امر رایانه خود را روشن کنید. در ویندوز 7 به Statr»»Control Panel»»System و پس از آن به Security بروید. روی View amount of Ram and processor speed کلیک کنید. مقدار حافظه‌ای که سیستم نشان می‌دهد، باید بیشتر از گذشته باشد. موضوع دیگر 32 بیتی یا 64 بیتی بودن سیستم عامل (OS) است. ویندوزهای 32 بیتی فقط می‌توانند تا سه گیگابایت حافظه رم را شناسایی و پشتیبانی کنند، اما ویندوزهای 64 بیتی مقادیر بیشتری رم را شناسایی و پشتیبانی می‌کنند.

موفق باشید.




فعال کردن NET Framework 3.5. در ویندوز ۸
نوشته شده در سه شنبه 23 دی 1393
بازدید : 189
نویسنده : BENYAMIN

برای فعال کردن NET Framework 3.5. در ویندوز ۸ مراحل زیر را دنبال کنید:
۱. به کنترل پنل بروید و بر روی Programs and Features کلیک کنید.

۲. از پنل سمت چپ بر روی گزینه Turn Windows features on or off کلیک کنید.۳. پنجره Windows Features برای شما نمایش داده خواهد شد. تیک گزینه NET Framework 3.5. را بزنید و بر روی OK کلیک کنید تا از طریق اینترنت این برنامه دانلود شود. دانلود کامل این برنامه حدود ۲۹۱ مگابایت می باشد و شما نیاز به اینترنت پر سرعت دارید. همچنین ممکن است که شما در حین نصب خطای Error ۰x800f0906  را مشاهده کنید. در ادامه ترفندی را آموزش می دهم که از طریق آن می توانید بدون دانلود NET Framework 3.5. این ویژگی را در ویندوز ۸ فعال کنید.

فعال کردن NET Framework 3.5. در ویندوز ۸ بدون نیاز به دانلود
۱. فایل iso. ویندوز ۸ را به کمک برنامه های فشرده سازی مانند UltraISO باز کنید. به داخل پوشه Sources بروید و پوشه sxs را پیدا کنید. سپس پوشه sxs را به مسیر C:\Temp کپی کنید.۲. حالا پنجره Command Prompt را باز کنید. سپس دستور زیر را تایپ کرده و Enter را فشار دهید:

dism.exe /online /enable-feature /featurename:NetFX3 /All /Source:c:\temp\sxs

توجه داشته باشید که برای اجرای این دستور شما نیاز به مجوزهای مدیر سیستم (Administrator) دارید.کامپیوتر را یکبار Restart کنید. اگر به پنجره Windows Features بروید مشاهده خواهید کرد که تیک گزینه NET Framework 3.5 زده شده است. حالا بدون هیچ مشکلی برنامه هایی که نیاز به NET Framework 3.5. دارند در ویندوز ۸ اجرا خواهند شد.

موفق باشید.




اجرای همزمان دو زیر نویس در KMPlayer
نوشته شده در سه شنبه 23 دی 1393
بازدید : 174
نویسنده : BENYAMIN

سلام این اموزش فکر کنم بدرد کسایی بخوره که می خوان زبان انگلیسی شون بهتربشه.

1-ابتداKMPlayer را باز کنید و F2 را بفشارید.(مانند تصویر پنجره ی prefrences باز می شود.)

2-از بخش سمت چپ Subtitle Processing بروید.وارد زیرمنوی ” Multi-sub/etc” شوید.در تب “General” تیک “Position 2nd Lang-Class at top of screen/Enable 2nd subtitle” را فعال کنید.

 Subtitle Processing > Multi-sub/etc> Position 2nd Lang-Class at top of screen/Enable 2nd subtitle3-اینک شما تنظیمات ان را فعال کردید.برای مشاهده ی دو زیر نویس باید دو زبان هم اسم فایل اصلی باشند و برای مثال اگر نام فایل شما beytoote.mkv  باشد و دو زبان فارسی و انگلیسی باشد دو فایل beytoote.FA.SRT  وbeytoote.EN.SRT باشد.

۴- برای تغییر مکان زیرنویس دوم، در همان بخش Preference به Subtitle Processing -> Alignment رفته و در تب ۲nd subtitle، تیک گزینه‌ی Inherit the attributes of first subtitle را بردارید. با این کار بخش Subtitles Alignment/Margins فعال شده و شما از این بخش می‌توانید مختصات و موقعیت مکانی زیرنویس دوم را به طور دقیق تعیین کنید.

با زیاد کردن درصد هر کدام می توانید از منطقه ای که مانند عکس انتخاب کرده اید جای بندی کنید.

در پایان بر روی Close کلیک کرده و صفحه‌ی تنظیمات را ببندید.

موفق باشید.




بالا بردن امنیت فلش
نوشته شده در سه شنبه 23 دی 1393
بازدید : 180
نویسنده : BENYAMIN

یکی از راههای بالا بردن امنیت و سرعت در دستگاه های ذخیره سازی تغیر فرمت آن ها از FAT32 به NTFS است. این نوع فرمت به خاطر کارایی های که دارد می تواند امنیت و سرعت بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد.

فرمت های که برای فلش مموری ها وجود دارد اغلب FAT32 است این نوع فرمت يك سيستم فايل ۳۲ بيتي است که مي تواند كلاسترهاي بيشتري را نسبتبه سيستم های فايلی قدیمی تر آدرس دهی کند. در ضمن این فرمت از پارتیشن های تا 8 ترابایت پشتیبانی می کند.

این فایل سیستمی در مدیریت فایل ها توانسته بود توانایی های خود را نشان بدهد اما در مسئله امنیت خیلی ضعیف ظاهر شد طوری که صدمه های جدی را به ویندوز NT وارد کرد و ماکروسافت را وادار کرد تا یک فایل سیستمی جدید را معرفی کند تا بتواند باگ های امنیتی FAT32 را بپوشاند که نتیجه آن NTFS بود.

این سیستم فایلی که مخفف New Technology File System می باشد و می تواند كلاسترهاي بيشتري را نسبت به Fat۳۲ آدرس دهی کند که نتیجه آن این است كه كلاستر های NTFS كوچك هستند و این باعث حفظ فضای بیشتر برای هارد دیسك میشود.

این سیستم فایلی صفات فايل را ، شامل داده هاي فايل ، در MFT (Master File Table)l ذخيره مي كند که باعث می شود فایل های پاک شده خیلی بهتر بازیابی شود یعنی شانس سالم ماندن فایل پاک شده را بیشتر می کند.

يكي ديگر از مزاياي NTFS پشتيباني آن از مجوزهاي فايل و دايركتوري است . اين خصوصيت امنيتي باعث می شود كه فقط كاربران خاصي به فايلها و دايركتوري هاي ويژه دسترسي داشته باشند.

یکی دیگر از ویژگی های که باعث افزایش سرعت در فرمت NTFS شده وجود قسمتی برای شاخص گذاری (Index) فایل ها و فولدر ها است که باعث افزایش سرعت در جستجو شده است.

اگر هنوز هم مایل هستید فرمت فلش خود را به NTFS تغییر بدهید به روش زیر عمل کنید

روی My Computer کلیک راست کنید و گزینه Manage را انتخاب کنید.

در پنجره باز شده به قسمت Disk Management بروید و در کادر روبروی آن به دنبال فلش خود بگردید، روی آن کلیک راست کنید و گزینه Format را انتخاب کنید.حالا پیامی برای شما نمایش داده می شود، روی Ok کلیک کنید.پنجره جدیدی باز می شود که حاوی تنظیمات فرمت مورد نظرتان می باشد. در قسمت File System فرمت NTFS را انتخاب کنید و گزینه Ok را انتخاب کنید تا عملیات تغییر فرمت انجام شود.

موفق باشید.




تغییر ای پی بدون خاموش کردن مودم
نوشته شده در پنج شنبه 4 دی 1393
بازدید : 2717
نویسنده : BENYAMIN

خب بدون حاشیه بریم سراغ اموزش

ماسه نوع تغییر ای پی داریم

1-تغییر ای پی با خاموش روشن کردن مودم

2-تغییرای پی باریستارت کردن مودم

3-تغییر ای پی از طریق کانکش

که ما سومیو اموزش میدیم خیلیم راحته خب ابتدا

به گوشه مانیتورخود نگاه کنید کنارساعت

انتن مودم خود را می بینیدروش کلیک کنید

صفحه ای باز می شود که اسامی که دارای اینترنت هستن در محدوده ی شما هستن.خب قسمت پایین صفحه نوشتهopen network and sharing center  روش کلیک کنید

بعد صفحه ای که مشاهده می کنید تنظیمات اینترنت شما هست

شما درقسمتconnect or disconnectدنبال گزینه ابی رنگwireless network connectبگردید وکلیک کنید

ودر صفحه ای که باز می شود نمونه کارکرد اینترنت ومودم را نشان می دهد شما روی گزینهDisableکلیک کنید

وصبر کنید روی انتن گوشه مانیتور ضربدری بیاید وحالا ای پی شما عوض شد حال برای روشن کردن از همان صفحه تنظیمات اینترنت

قسمت لیست دنبال گزینه ابی رنگchang adapter settingsبگردید وروش کلیک کنید

ودر صفحه ای که باز می شود روی وایرلس مورد نظر کلیک کنید وصبر کنید تا دوباره کانکت شوید.

موفق باشید.

 

 

 

 




ترفند کاربردی در ورود بهword
نوشته شده در یک شنبه 16 آذر 1393
بازدید : 188
نویسنده : BENYAMIN

• جداسازی تصویر از متن در word

چنانچه فایلی با فرمت word در اختیار دارید که فایل ترکیب متن و تصویر است، می‌توانید این دو را از هم جدا کنید و در فایلی جداگانه در اختیار داشته باشید.
در ابتدای کار لازم است دکمه آفیس (کلید گردی که در بالای سمت چپ قرار دارد را بزنید تا فهرست آن باز شود.

سپس Other formats را بزنید.
Web pages را از میان فرمت‌ها انتخاب نمایید.
مکان مورد نظر را برای ذخیره فایل مشخص کرده و save‌ را بزنید.
اکنون به پوشه‌ای که فایل خود را در آن ذخیره کرده‌اید، بروید.
در این پوشه می‌توانید تمامی عکس‌های موجود را فایل word را مشاهده کنید.

• نحوه ایجاد نیم فاصله در word
یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که کاربران word را درگیر می‌کند، ایجاد نیم فاصله در میان حروف و کلمات است که این فاصله نصف فاصله‌ای است که توسط دکمه space وارد می‌شود.
برای ایجاد نیم فاصله در متون فایل word کافی است پس از تایپ متن مورد نظرتان به جای کلید space کلیدهای ترکیبی ctrl+shift+z را همزمان بفشارید و یا از ترکیب کلیدهای ctrl + - استفاده کنید.

 • نحوه‌ی نوشتن فرمول‌های ریاضی در Word
ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که هنگام کار با ابزار ورد نیازمند نوشتن فرمول‌های پیچیده‌ ریاضی باشید ولی این قابلیت بطور پیش فرض در ابزار ورد غیر فعال است.
در ابتدای کار لازم است وارد ابزار  Word شوید، سپس Toolbars را از منوی View انتخاب نمایید.

 در پنجره‌ جدید به سربرگ Commands بروید و Insert‌ را از قسمت Categories به حالت انتخاب درآورید.
و از سمت راست Equation Editor را انتخاب نمایید.
روی آن کلیک کرده و کلید موشواره را نگه دارید.
سپس آن را کشیده و در جایی مناسب از نوار ابزار صفحه‌ی اصلی رها کنید.
حالا باید بر روی دکمه‌ مربوطه کلیک کرده و به سوال مبنی بر نصب آن پاسخ Yes  را انتخاب نموده تا عملیات نصب تکمیل گردد.

از این پس این قابلیت پرکاربرد برایتان فعال خواهد گشت.

موفق باشید.




بازدید : 175
نویسنده : BENYAMIN

دستوالعمل ها
1. تلويزيون خود را روشن و بلوتوث آن را فعال كنيد. تقريباً هر تلويزيون براي فعال كردن بلوتوث خود نيازمند به‌کارگیری يك روش متفاوت است، پس اگر نمی‌دانید بلوتوث دستگاهتان کجاست، برای خواندن توضیحات به دفترچه تلویزیون مراجعه کنید.

2. بلوتوث تلويزيون خود را بر روی حالت قابل کشف (Discoverable) تنظيم كنيد، اگر پیشاپیش در این حالت تنظیم نشده است.

 3. در كامپيوتر خود بر روي دکمه‌ی " Start"  و سپس " Control Panel" كليك كنيد.

 4. در قسمت " Hardware and Sound" بر روي گزینه‌ی " Add a device" كليك كنيد.

5. كمي صبر كنيد تا كامپيوترتان دستگاه‌های اطراف را شناسایی کند. اگر نام تلويزيون خود را در ليست مشاهده نكرديد، مطمئن شوید که بلوتوث در حالت discoverable قرار دارد و فاصله دو دستگاه از هم خیلی زیاد نباشد. برای مشخص کردن برد تقریبی بلوتوث، ممکن است نیاز باشد به دفترچه راهنمای تلویزیون خود مراجعه کنید.

 6. نام تلويزيون خود را وقتی در پنجره "Add a device" ظاهر شد، انتخاب كنيد.

 7. بر روي دکمه‌ی " Next" كليك كرده و صبر کنید تا کامپیوتر وصل شود.

 8. اگر تلويزيون از شما درخواست ورودی می‌کند، از طريق ریموت کنترل يا دكمه هاي تلویریون اتصال با کامپیوتر را برقرار كنيد. معمولاً دستگاه‌های داراي بلوتوث، براي اتصال به چنین ورودی‌هایی نیاز دارند؛ در غير این صورت هر كسي که يك دستگاه داراي بلوتوث داشته باشد، می‌تواند حتی بدون اجازه‌ی شما به تلويزيونتان متصل شود. پس از چند لحظه تلویزیون و کامپیوتر شما باید به هم متصل شده باشند.

 نكات و هشدارها
• تلویزیون‌های مختلف قابلیت‌های متفاوتي از طريق بلوتوث در اختیار شما قرار می‌دهند، پس شما باید دفترچه راهنماي تلویزیون خود را برای دانستن جزییات مطالعه کنید. از برخی از قابلیت‌های رایج، می‌توان به انتقال رسانه نظير موزيك براي پخش زنده و يا حتي ذخيره سازي (در صورتی که تلویزیون شما حافظه داخلی داشته باشد) اشاره کرد.

 بسياري از اين تلویزیون‌ها به شما اجازه می‌دهند تا قابلیت‌های آن‌ها مانند عوض کردن کانال‌ها، تغییر تنظيمات، و حتی نصب بروز رساني سيستم را از طريق كامپيوترتان و کاملاً بدون نیاز به سیم‌کشی اضافی كنترل كنيد. برخی از گزینه‌های دیگر، همانند کنترل دستگاه‌هایی که به تلویزیون متصل شده‌اند (همانند دستگاه‌های بازی و دستگاه‌های ضبط و پخش ویدئویی)، از طریق این اتصال ممکن نیست.

 دستگاه‌های قدیمی‌تر بلوتوث، هنگامی‌که نزديك به هم استفاده می‌شدند، در کار یکدیگر تداخل ايجاد می‌کردند كه اين باعث كاهش شدید نرخ انتقال داده‌ها می‌شد. تمام كامپيوترها و تلویزیون‌هاي مدرن، حداقل از بلوتوث 2.0 استفاده می‌کنند که این مشکل را برطرف کرده است.

• يكي از مشكلاتی که ممکن است با آن روبه رو شوید، وجود سیگنال‌های ضعيف مابين كامپيوتر و تلويزيون است، به‌ویژه هنگامی‌که فاصله‌ی دو دستگاه زياد باشد. دسته‌های مختلف دستگاه‌های بلوتوث، بردهای متفاوتي دارند، بنابراين اگر در اتصال دستگاه‌ها دچار مشكل شديد بهتر است آن دو را كمي به هم نزدیک‌تر كرده و يا به‌جای استفاده از کامپیوتر رومیزی، از دستگاه ديگري، مثل يك لپ تاپ، براي برقراري ارتباط استفاده كنيد.

موفق باشید.




ترفندی برای بازکردن فایل های مسدوددر افیس
نوشته شده در یک شنبه 16 آذر 1393
بازدید : 186
نویسنده : BENYAMIN

خب اینم جواب سوالات دوستان که درمورد مشکلاتشون درافیس داشتن

چنانچه از آفیس 2013 استفاده می‌کنید و با مشکل مسدود شدن فایل‌ها مواجه شده‌اید، می‌توانید با استفاده از روشی ساده فایل‌هایتان را باز کنید.
در ابتدای کار لازم است بر روی فایل مسدود شده تان راست کلیک کرده و properties را از منوی به نمایش در آمده انتخاب کنید. Ok را بزنید.

از این پس، پس از اجرای فایل با پیغام خطا روبرو نخواهید شد.

 ولی چنانچه قصد دارید چندین فایل و یا یک پوشه را از حالت مسدود خارج کنید، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید.

در ابتدا لازم است نرم افزار مورد نظرتان را از مجموعه‌ی آفیس اجرا کنید.

سپس Option را از منوی File انتخاب کنید.

سپس Trust center را بزنید.

 بر روی دکمه‌ی Trust center setting کلیک نمایید.سپس Trusted locations را انتخاب کنید. جهت اضافه کردن یک مسیر جدید بر روی دکمه‌ی Add new location کلیک کنید.

 در قسمت Path نیز می‌توانید مسیر مورد نظرتان را وارد کنید.
Ok را بزنید.

موفق باشید.




عیب یابی در ویندوز8.1
نوشته شده در یک شنبه 16 آذر 1393
بازدید : 223
نویسنده : BENYAMIN

مجموعه ابزارهای troubleshoot در ویندوز 8 و ویندوز 8.1 به شما این امکان را می‌دهد که براحتی و بدون نیاز به صرف زمان طولانی، عیوب احتمالی در سیستم‌عامل را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام کنید.

به‌کارگیری این ابزار در ویندوز، با روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که در ادامه شما را با دو روش دسترسی به این ابزارها و ترفندی برای دسترسی سریع‌تر به آن آشنا می‌کنیم:

روش اول: نوار Charm
1 ـ نوار Charm را باز کنید (می‌توانید از کلیدهای میانبر Winkey+C نیز کمک بگیرید.)

 2 ـ روی Settings کلیک کنید.

3 ـ گزینه‌ Power را انتخاب کنید.

 4 ـ در منوی به‌نمایش درآمده کلید Shift سمت چپ را پایین نگه‌ داشته، همزمان روی گزینه‌ Restart کلیک کنید.

5 ـ اکنون پنجره‌ دسترسی به ابزار Troubleshoot در اختیار شما قرار گرفته و می‌توانید با انتخاب این گزینه به مجموعه ابزارهایی برای Refresh و Reset دسترسی یابید. همچنین با کلیک روی Advanced options گزینه‌های بیشتری برای رفع مشکلات احتمالی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

روش دوم: خط فرمان
1 ـ کلید‌های میانبر Winkey+X را از روی صفحه‌ کلید فشار دهید تا منوی کاربران حرفه‌ای به‌ نمایش درآید.

 2 ـ گزینه‌ Command Prompt را انتخاب کنید.

3 ـ در خط فرمان دستور زیر را تایپ کنید و کلید اینتر را فشار دهید:

shutdown. exe ‌/‌r ‌/‌o ‌/‌f ‌/‌t 00


4 ـ با اجرای دستور فوق، رایانه ری‌استارت شده و پنجره‌ دسترسی به ابزار Troubleshoot دراختیار شما قرار خواهد گرفت.

میانبر دسترسی سریع
در روش دوم، برای دسترسی به ابزار Troubleshoot از دستوری برای ورود به پنجره‌ بوت حرفه‌ای (Advanced Startup) کمک می‌گیریم. در صورتی‌که شما به‌طور مرتب از این قابلیت استفاده کنید و بخواهید سریع‌تر به پنجره‌ بوت حرفه‌ای دسترسی یابید، می‌توانید یک میانبر از دستور فوق ایجاد کنید. برای انجام این کار این مراحل را دنبال کنید:

 1 ـ روی بخش خالی دسکتاپ کلیک راست و از منوی New گزینه‌ Shortcut را انتخاب کنید.

2 ـ در کادر مربوط به Type the location of the item دستور زیر را وارد کنید:

shutdown. exe ‌/‌r ‌/‌o ‌/‌f ‌/‌t 00

 3 ـ روی گزینه‌ Next کلیک کرده، یک عنوان دلخواه برای میانبر جدیدتان انتخاب کنید.


4 ـ با کلیک روی Finish مراحل کار به اتمام می‌رسد. چنانچه از این پس روی میانبر ایجاد شده در دسکتاپ کلیک کنید، رایانه ری‌استارت می‌شود و صفحه‌ بوت حرفه‌ای برای شما به‌نمایش در می‌آید.

موفق باشید




اموزش اضافه کردن برنامه هابه کلیک راست
نوشته شده در یک شنبه 16 آذر 1393
بازدید : 168
نویسنده : BENYAMIN

برای شروع، در نظر می‌گیریم که می‌خواهید از نرم‌افزار Notepad در منوی کلیک‌راست خود استفاده کنید، به ‌یاد داشته باشید این ترفند را برای هر نرم‌افزاری می‌توان به ‌کار برد. نخستین اقدام، باز کردن ویرایشگر رجیستری از طریق ورود به منوی استارت و تایپ عبارت زیر است:

regedit.exe

حال به مسیر زیر بروید:‌

HKEY_CLASSES_ROOT/Directory/Background/shell

 حالا باید کلیدی زیر کلید shell بسازید، نام آن دقیقا برابر با نامی خواهد بود که در منوی دسکتاپتان نشان داده می‌شود. روی کلید Shell کلیک‌راست و سپس گزینه New Key را انتخاب کنید. حال به کلید جدید نامی را بدهید که تمایل دارید در منو نشان داده شود. در این مثال از Notepad استفاده کردیم.

 اگر می‌خواهید به این آیتم، کلید Alt را هم نسبت بدهید تا دسترسی سریع‌تری داشته باشید، می‌توانید مقدار Default را در سمت راست تغییر داده و کاراکتر & و کلیدی که می‌خواهید برای آن استفاده شود را تایپ کنید. برای مثال اگر بخواهید با فشردن کلیدهای ترکیبی ALT+N پس از باز شدن منوی کلیک‌راست، نت‌پد باز شود، کافی است کاراکتر N& را وارد کنید.

 در مرحله بعدی باید دستوری را بنویسیم که برنامه را باز می‌کند. برای این کار روی کلیدی که ساخته‌اید کلیک‌ راست و از منوی باز شده New Key را انتخاب کنید.

نام این کلید را command بگذارید. برای کامل کردن این مرحله، باید مسیر کامل نرم‌افزاری که قرار است اجرا شود را وارد کنید. حال روی command در سمت چپ کلیک و سپس روی کلید Default در سمت راست دوبار کلیک کنید تا مقدار آن را ویرایش کنید. حالا می‌توان مسیر فایل را در این محل قرار داد. از این به بعد با کلیک‌ راست کردن روی دسکتاپ، می‌توانید برنامه خود را مشاهده کنید.




دنیای جذاب لینک هادر اکسل
نوشته شده در پنج شنبه 13 آذر 1393
بازدید : 183
نویسنده : BENYAMIN

یکی از امکاناتی که این برنامه در اختیار کاربران قرار می‌دهد، برقراری ارتباط میان چند فایل اکسل، مقادیر موجود در سلول‌های ذخیره شده در هر فایل و دسترسی سریع به هر صفحه (Sheet) در فایل‌های مختلف اکسل است.

نرم‌افزار اکسل از مجموعه نرم‌افزاری آفیس، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها برای محاسبات ریاضی و کار با فرمول‌ها و اعداد و ارقام است. از این نرم‌افزار در بسیاری موارد برای انجام محاسبات ساده استفاده می‌شود و در برخی موارد نیز با آن فرم‌های پیچیده و تو در تو طراحی می‌شود.

 
یکی از امکاناتی که این برنامه در اختیار کاربران قرار می‌دهد، برقراری ارتباط میان چند فایل اکسل، مقادیر موجود در سلول‌های ذخیره شده در هر فایل و دسترسی سریع به هر صفحه (Sheet) در فایل‌های مختلف اکسل است.

 
تابه‌ حال از قابلیت لینک در این نرم‌افزار استفاده کرده‌اید؟ با استفاده از این قابلیت می‌توانید یک یا تعداد دلخواهی از سلول‌های موردنظرتان را به فهرستی تبدیل کنید تا با کلیک روی آنها عملیات پرش به صفحه‌ دیگر، اجرای یک فایل اکسل دیگر و حتی نمایش محتوا از یک سلول مشخص در یک صفحه‌ خاص از یک فایل اکسل دیگر صورت گیرد.لینک کردن در اکسل به روش زیر صورت می‌گیرد:
1- ابتدا عبارت موردنظر به‌عنوان گزینه‌ فهرست را در یکی از سلول‌های دلخواه وارد کنید. برای مثال می‌توانید بنویسید: عملکرد سه ماهه اول سال 1393
 

2- سلول بالا را برگزیده و روی آن کلیک راست کنید سپس گزینه‌ hyperlink را انتخاب کنید.

 
3- اکنون می‌توانید به روش‌های مختلفی عملیات لینک‌دهی را انجام دهید.

برخی از این روش‌ها عبارت است از:
لینک به سلول مشخص در همان فایل: در پنجره‌ افزودن لینک به Place in This Document بروید و در کادر Type the Cell reference نام سلول موردنظر را وارد و از فهرست صفحات در کادر زیرین آن، همان صفحه‌ فعلی را انتخاب کنید.

 لینک به صفحه‌ دیگر و سلول مشخص در همان فایل: در پنجره‌ افزودن لینک به Place in This Document مراجعه و در کادر Type the Cell reference نام سلول موردنظر را وارد کرده و از فهرست صفحات در کادر زیرین آن، هریک از صفحات دیگر را که قصد دارید به آنها لینک شوید، انتخاب کنید.

 لینک به فایل دیگر: در پنجره‌ افزودن لینک، گزینه‌ Existing File and Web page را انتخاب کرده و با استفاده از ابزار مسیردهی، مسیر فایل اکسل موردنظر را برگزیده و در پایان روی Ok کلیک کنید.

 لینک به صفحه‌ و سلول مشخص شده در فایل دیگر: در حالت فوق، لینک‌دهی به فایل دیگر صورت گرفته است، اما به‌طور پیش‌فرض اولین صفحه برای شما به‌نمایش درمی‌آید. چنانچه قصد دارید صفحه‌ دیگری به‌نمایش درآید، باید پس از تکرار مراحل بالا و انتخاب فایل اکسل موردنظر، نام صفحه‌ مورد نظر را به‌صورت زیر در انتهای مسیر فایل وارد کنید:

’sheet’!A1#

توجه داشته باشید عبارت sheet عنوان صفحه‌ و A1 نیز سلول موردنظر در آن صفحه به‌شمار می‌رود.

 برای مثال چنانچه فایلی با نام beytoote.xlsx در درایو D ذخیره شده باشد و قصد داشته باشیم به سلول E5 از صفحه‌ 03-93 لینک دهیم، مسیر وارد شده در پنجره‌ افزودن لینک به شکل زیر خواهد بود:

D:|beytoote.xlsx#'93-03'!E5

موفق باشید




مسدودکردن سایت هادرویندوز8
نوشته شده در پنج شنبه 13 آذر 1393
بازدید : 211
نویسنده : BENYAMIN

همان‌طور که می‌دانید دنیای اینترنت کاملا بی حد و مرز است و وقتی مرزی وجود نداشته باشد، کنترلی نیز روی محتوا وجود نخواهد داشت.

متاسفانه در برخی موارد نیز اینترنت برای مصارف نادرست استفاده می‌شود. این مصرف نادرست در شرایط مختلف متفاوت است. برای مثال ممکن است یک سایت اینترنتی برای بزرگسالان مناسب باشد، اما برای کودک ده ساله چندان مناسب نباشد یا ممکن است یک سایت اخبار ورزشی برای استفاده در منزل و در اوقات فراغت مفید باشد، اما مراجعه به آن در محیط کار موجب کاهش بهره‌وری کارکنان شود.
 

دوست دارید راه دسترسی به برخی سایت‌ها را در ویندوز 8 مسدود کنید؟ به این ترتیب می‌توانید مانع بازشدن سایت‌های نامناسب برای فرزندان خود شوید و در محیط کار نیز راه‌های دسترسی به سایت‌هایی را که موجب اتلاف وقت کارکنان می‌شوند، مسدود کنید.

برای این کار بدون نیاز به نرم‌افزارهای اضافه می‌توانید به این روش عمل کنید:
قدم اول: قابل ویرایش‌کردن فایل Hosts
1- با استفاده از نام کاربری مدیر سیستم وارد ویندوز شوید.

 2- کلید ویندوز را از روی صفحه‌کلید فشار دهید تا صفحه‌ شروع به‌نمایش درآید. در کادر جستجو از صفحه‌ شروع عبارت windows defender را جستجو کرده و روی نتیجه‌ یافت شده با همین عنوان کلیک کنید.

 3- در پنجره‌ نرم‌افزار به تب Settings بروید و از منوی سمت چپ روی Excluded files and location کلیک کنید.

 4- روی گزینه‌ Browse کلیک کرده و مسیر زیر را در آن مشخص کنید:

C:|Windows|System32|Drivers|etc

 5- روی گزینه‌ hosts در مسیر بالا کلیک کرده و در پایان گزینه‌ OK را انتخاب کنید.

 
6- روی گزینه‌ Add کلیک کرده و در پایان روی Save changes کلیک کنید.

 قدم دوم: مسدود کردن سایت‌های موردنظر
1- دوباره با کلیک روی کلید ویندوز، به صفحه‌ شروع بروید و عبارت Notepad را در کادر جستجو وارد کنید.

 2- روی نتیجه‌ یافت شده با عنوان Notepad کلیک راست کرده و گزینه‌ Run as administrator را از پایین صفحه انتخاب کنید.

3- در برنامه ویرایشگر متنی نوت‌پد، به منوی فایل بروید و روی Open کلیک کنید. در ادامه از مسیر زیر، با انتخاب فایل hosts ، آن را در برنامه فراخوانی کنید:

C:|Windows|System32|Drivers|etc


4- اکنون می‌توانید با اضافه کردن سایت‌های موردنظر در انتهای عبارات موجود در فایل بالا، آنها را به فهرست سایت‌های مسدود اضافه کنید. مثلا برای مسدود کردن دسترسی به سایت یاهو باید عبارت زیر را در آخرین خط وارد کنید: 127.0.0.1yahoo.com

 
5- در پایان با مراجعه به منوی فایل و کلیک روی Save تغییرات را ذخیره کنید.

 
6- حال با اجرای مرورگر و مراجعه به یکی از سایت‌هایی که در مرحله‌ چهار مسدود کردید، مشاهده خواهید کرد که سایت موردنظر از دسترس خارج شده است.

 
توجه: ممکن است برخی نرم‌افزارهای امنیتی نصب شده روی رایانه‌ شما مانع ویرایش فایل Hosts شوند. در این شرایط باید برای قابل ویرایش کردن این فایل، نرم‌افزار فوق را غیرفعال کرده یا با اجرای فعالیت مشابه در نرم‌افزار مورد نظر، این فایل را به فهرست فایل‌های مجاز در برنامه اضافه کنید.